anak ku

Thursday, October 22, 2009

Panglima Rugby...: friendly.. with SMKTAJ








HARI : SABTU
TARIKH: 24/10/2009
MASA : 4.00ptg - 6.00ptg
TEMPAT : Padang SMKTAJ

LAPORAN PERLAWANAN

SMKTAJ 3 - SMKTPG 0

Wednesday, October 21, 2009

kuih baru kantin SMKTPG: .....kuih ...b ....b


cuba teka kuih apa?

berwarna hijau ...bergula merah....berendam dgn kuah santan....

>>>>>>>>>> KUIH BADAK BERENDAM<<<<<<<<<<<<<

SEdap oooooo.....

Tuesday, October 20, 2009

suatu masa dahulu : santau di Kuala Kangsar



pernah kena santau?

saya , alhamdulillah x pernah. tgk kt tv adalah..tgk depan mata pun x pernah. harap dilindungi dan dijauhi drpd kerja kurafat ini.

santau

Santau merujuk kepada sejenis ilmu hitam yang digunakan untuk meracun musuh. Secara umum, santau dilakukan dengan 2 cara iaitu cara fizikal dan cara santau angin.

Santau secara fizikal biasanya meracun seseorang melalui makanan atau minuman . Makanan seseorang itu ditaruh miang buluh, kaca , serbuk Ipoh , bisa besi , dan lain-lain. Bahan-bahan tersebut akan memasuki perut seseorang dan akan melukakan bahagian dalam perut. Musuh yang termakan racun santau ini akan muntah darah , pitam , pengsan dan meninggal dunia. Terdapat juga jenis santau yang hanya perlu diletakkan pada baju atau kasut mangsa. Bagi santau jenis ini, serbuk kaca atau buluh akan menyebabkan rasa miang yang menyebabkan mangsa menggaru. Perbuatan ini akan melukakan kulit mangsa dan membolehkan bahan racun ramuan santau memasuki saluran darah, dengan itu meracun mangsa.

Santau angin lebih mistik iaitu dengan bacaan jampi tertentu dan dihembuskan ke arah musuh.

Menurut kepercayaan juga, pengamal ilmu santau sukar atau tidak dapat zuriat disebabkan bisa santau yang diamalkan oleh mereka mampu membunuh zuriat yang dikandung oleh isteri mereka.

sumber wikipidea melayu.

kisah benar...

semasa sedang menjalani latihan praktikal di Kuala Kangsar pada tahun 2006 ketika itu sedang giatnya santau menyantau di kedai makan. setiap hari diceritakan ramai orang yang terkena santau apabila makan di kedai-kedai makan. Takut juga ketika itu sebab saya dan isteri mmg mkn masakan kedai. yelah cuba fikir.. peti sejuk tiada balik sekolah pun dah pukul 2.00 ptg , perut dah lapar.. kantin kul 12 pun dah xde makanan. maka kedailah jawabnye. kami bertanya hal ini kepada beberapa org ustaz...ramai sekolah ni ada 3 ustaz... sekolah kecik je pelajar 400 org je... semuanya menjawab sama je ...kita memohon pelindungan daripada ALLAH. amalkan ayat kursi dan surah 3 kul. pada masa itu memang kami amalkan. syukur pada ALLAH kami dilindungi.

dahulu kalau sampai ke kedai dlm pukul 2.20 ptg , apa yg ada? mmg sikit jelah lauk2 nya. lagi satu yg pelik di Kuala Kangsar. hari ni dan hari esok ambik lauk sama xpi harga lain2 ? mmg pelik. ingat ambik sayur rm 1 rupanya rm 2. tapi kalu kita mintak dia ambikkan sayur rm 1 kemain banyak sayur dia. mmg susahlah pada masa itu , maklumlah makan berbajet. akhirnya jumpa juga kedai yg harga tetap dan rasa puas hati. berhadapan dengan maybank kuala kangsar.

kalau utk masakan panas di belakang sekolah raja zarina( iye kot sbb sekolah perempuan).

tapi kedai-kedai ini juga x dapat lari dr santau...masa kes santau ini kalau pergi kedai makan waktu petang pun lauk mmg banyak sbb orang x berani mkn kat kedai. kami beli bungkus makan kat rumah. waktu malam kedai x bukak kecuali beberapa kedai sahaja.

lama juga santau ini kecoh ...sehinggalah ada satu majlis yg menyatakan Kuala Kangsar bebas dari santau... makan free ooo masa ini dr pagi sampai petang. tajaan pekedai2 makan Kuala Kangsar.

itulah kenangan manis dan pahit semasa santau di Kuala Kangsar

utk lebih info : >>>>>>>>http://penawar.com/santau.html

sumber gambar : http://exposemistik.files.wordpress.com/2009/02/santau.jpg


Saturday, October 17, 2009

SMK SG MANGGIS


ada apa di SMK SG MANGGIS?

manggis...?

x nampak rupa...pokok punxde..

ada form 6

ada pendidikan khas

pelajar x ramai...

friendly teachers

kantin,,,,

best kantin ever....mkn sedap..murah....ayam besar...ikan besar,,,

hope to visit...smk sg manggis soon....

place: TAMAN REFLEKSOLOGI TASIK TIMUR SHAH ALAM...






MMG BEST... terasa angin-angin keluar dr badan....

DATA KOKO SMKTPG 2009


kepada semua guru tingkatan...anda boleh memasukkan markah koko 2009 di bilik PK KOKO . TQ

Tuesday, September 22, 2009

SELAMAT HARI RAYA , MAAF ZAHIR DAN BATIN...

usefull tool to use at plaza tol................ the smart tag....
usefull pet to watch over traffic during heavy fog... (the eye of tiger...) see ???
happy son with the big smile...balik to pahang...
happy wife ....(balik pahang ...senyum lebar... me...mengantuknyeeeeeeeeeeeeee)

to all bloggers.....

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN.......
Posted by Picasa

Wednesday, September 16, 2009

cuti raya

Cuti Khas Untuk Semua Sekolah dan Institusi Pendidikan Di Bawah KPM Pada Hari Jumaat, 18 September 2009 Sempena Hari Raya Aidilfitri 1430H



1. Kabinet yang bermesyuarat pada hari ini, 16 September 2009, telah bersetuju untuk memberi Cuti Khas kepada semua Sekolah dan Institusi Pendidikan di Bawah Kementerian Pelajaran Malaysia pada hari Jumaat, 18 September 2009, sempena Hari Raya Aidilfitri tahun ini yang dijangka akan disambut pada hari Ahad 20 September atau hari Isnin 21 September 2009.

2. Keputusan ini diambil bagi membolehkan ibu bapa membuat perancangan awal perjalanan keluarga bercuti di kampung halaman masing-masing dan mengelakkan kesesakan jalan raya.

3. Dengan keputusan Kabinet ini maka semua arahan Kementerian Pelajaran berkaitan Cuti Tambahan sempena Hari Raya Aidilfitri 1430H sebelum ini adalah terbatal.


YAB Menteri Pelajaran Malaysia
Putrajaya, 16 September 2009

Wednesday, September 9, 2009

BERITA GEMPAR......ADA BONUS RAYA...YEAH.yeah...!!!!..YEAH...


Cuepacs setuju bantuan khas, kecewa tiada bonus


KUALA LUMPUR: Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berterima kasih kepada kerajaan atas pemberian bantuan khas kewangan RM500 kepada penjawat awam kumpulan sokongan seperti yang diumumkan hari ini.

"Kami berterima kasih kepada kerajaan atas pemberian itu tetapi kami juga kecewa kerana menjangkakan sebulan bonus kepada semua penjawat awam," kata Setiausaha Agungnya, Ahmad Shah Mohd Zin, ketika dihubungi.

Beliau berharap, kerajaan akan menggantikannya dengan bonus yang lebih tinggi tahun depan.

Kira-kira 860,000 penjawat awam akan menerima bayaran khas kewangan itu yang akan dibuat sebanyak dua kali iaitu RM250 dibayar sebelum Aidilfitri manakala bakinya pada Disember.

Dalam satu kenyataan, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengumumkan pemberian khas itu yang dibuat selepas mengambil kira kebajikan penjawat awam dalam kumpulan itu terutama bagi meringankan beban kos persediaan musim perayaan dan persekolahan akhir tahun ini.

Implikasi kewangan kepada kerajaan bagi bayaran itu adalah sebanyak RM430 juta. - Bernama

KEPADA : RAKAN-RAKAN GRED 41 KE ATAS

bersyukur kepada yang ada . teruskan amalan berjimat cermat dan juga kerja-kerja separuh masa SEPERTI jual kuih raya, insuran, buka gerai bazar ramadan, juruaudit dalaman, pomen kereta, jurujual kereta, menjaga ujian muzik, guru-guru tiusyen luar, jurujual kapal selam(komisennya 380juta), dll.

diharap semua rakan bersabar utk menanti masa yang sesuai utk kita membalas jasa-jasa baik kerajaan yang memberikan bonus. Ingat.... bonus adalah insentif bukan kewajipan. seperti 2007 , kita perlu mengenang tahun ini sebagai tahun berjimat cermat.

teruskan amalan berterawikh utk 10 malam terakhir ramadan (malam lailatul qadar) dan bonusnya diberikan semasa diakhirat nanti. isyallah.

يرجى اعطاء سعادتكم للعامل مكافأة كل سنة

SUMBER: BERITA HARIAN

http://cdn.wn.com/o25/ph//2009/01/04/850fdaafe82e1f7f141fae67184a27a3-grande.jpg

Sunday, September 6, 2009

Bonus...Raya...Yeahhhhh




utk org felda sahaja ............

kakitangan kerajaan

>>>>>>>>............jgn mengharap........teruskan mengharap............

teruskan menjual kuih raya, bio aura, takaful.......dsb.

ただ日本語の言葉。 バンザイ。

sumber gambar : http://www.tuntutwangandasegera.com/images/money.jpg

Saturday, September 5, 2009

MAID INDON RM 800 ????


mesyuarat antara menteri mengenai maid indon akan diadakan dan kerajaan indon menetapkan
  • gaji minimum RM 800
  • sehari cuti seminggu
  • passport maid indon pegang sendiri
mcm mintak lebih je....

gaji minimum RM 800

  • fikirkan org malaysia yang masih tidak bekerja disebabkan majikan mengambil pekerja asing.
  • menggundang gejala merompak , ragut , rogol , rempit, bohsia, anak ikan, anak ayam
  • meningkatkan keluaran mata wang ringgit. bayangkan kalau ada sejuta maid indon x RM 800 = 800 000 000 juta ringgit malaysia keluar sebulan.
sehari cuti seminggu.
passport simpan sendiri
  • bukan x ramai yang dah lari ....dgn anak majikan sekali plak tu.... curi barang dan mcm2.
  • kerja 3 bln lepas tu lari.......

kesimpulan
  • cari alternatif lain utk maid indon.... (maid dr negara islam yang lain cth thailand)
  • jaga sendiri anak.... kejar harta bukan kemana pun....xkan cukup.
  • ambil maid yang bayar pakai jam.... ada berlambak iklan di klang.
penjagaan anak bukan tanggungjawab maid indon ia adalah kita sebagai ibu dan bapa.

1 Malaysia....tanpa maid indon.........


sumber gambar :http://iemael.blogspot.com/2009/08/kisah-maid-indon-ku-itu.html

Thursday, September 3, 2009

pembelian smart tag (RM 130)


kepada yang ingin membeli smart tag sempena menyambut kemerdekaan sila beli smart tag

di


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

touch n go sdn bhd

6th floor, tower 1, faber tower,
jln desa bahagia, taman desa,
off jalan kelang lama,
58100 kuala lumpur.

careline centre : 03-76285115

tunai >>>>>>>>>RM 130

anda tidak perlu memenatkan diri utk membeli di plaza-plaza tol kerana semua smart tag di plaza tol telah habis dijual.

sumber :http://www.touchngo.com.my/images/promo_smartTAG.jpg

Friday, August 21, 2009

takwim peperiksaan 2009

Takwim Peperiksaan

Takwim Peperiksaan Tahun 2009
UPSR
Ujian Bertulis 8 - 10 September 2009
PMR
Ujian Bertulis 7 - 9 Oktober 2009
12-13 Oktober 2009
SPM
Amali 20 - 22 Oktober 2009
26 - 27 Oktober 2009
Ujian Bertulis 19 November - 16 Disember 2009
STAM
Ujian Lisan 13 - 24 Julai 2009
Ujian Bertulis 19 - 21 Oktober 2009
SPM (Ulangan)
23 - 24 Jun 2009


Jadual Peperiksaan Luar Negeri dan Profesional 2009
University of London (Uol)
  • 4 Mei – 22 Jun 2009*: BA, BSc, MSc, MBA, LLB, Diploma in Law
  • 11– 15 Mei 2009: PG Diploma
  • 5 Ogos – 7 September 2009*: LLM (OR)
  • 28 September – 16 Oktober 2009*: LLM(RR), MSc,PG Diploma
  • 29 Oktober – 3 November 2009: LLB/Diploma In Law (Ulangan)
http://www.londonexternal.ac.uk
Associated Board of the Royal Schools of Music (ABRSM)
  • 16 Mac 2009 (Teori)
  • April 2009 (Amali dan Diploma)
  • Jun – Ogos 2009 (Amali, Diploma dan Jazz)
  • 24 Ogos 2009 (Teori)
http://www.abrsm.org
City and Guilds (C&G)
  • 18 – 22 Mei 2009
  • 1 – 19 Jun 2009
    November – Disember 2009*
http://www.cityandguilds.com
The Institute of Chartered Secretaries and Adminitrators (ICSA)
  • 2 – 5 Jun 2009
  • 1 – 4 Disember 2009
http://www.maicsa.org.my
The Association of Chartered Certified Accountants (ACCA)
  • 1 – 10 Jun 2009
  • 7 – 16 Disember 2009
http://www.accaglobal.com
The Association of International Accountants (AIA)
  • 25 – 28 Mei 2009
  • 23 – 26 November 2009
http://www.aia.org.uk
The Association of Business Executives (ABE) / The International Society of Business Administrators (ISBA)
  • 1 – 5 Jun 2009
  • 7 – 11 Disember 2009
http://www.abeuk.com
http://www.zhenghe.edu.my
The Institute of Shipbrokers (IOSB)
  • April 2009*
http://www.ics.org.uk
The Chartered Institute of Builders (CIOB)
  • Jun 2009*
http://www.ciob.org.uk

* Tarikh-tarikh yang dinyatakan adalah tertakluk kepada pindaan.
Sebarang pertanyaan berkaitan takwim peperiksaan bolehlah menghubungi talian berikut:

UPSR : 03 - 8884 3382
PMR : 03 - 8884 3394
SPM : 03 - 8884 3330
STAM : 03 - 8884 3340
Peperiksaan Luar Negeri : 03 - 8884 3346


sumber kpm

Tuesday, August 18, 2009

smartTAG at RM 130 ( with free TNG RM 10)





FAQ

1. What is SmartTAG?


It is the acronym for “Sistem Membayar Automatik Rangkaian Tol”. It is a vehicle on-board unit that works in combination with the Touch ‘n Go card and enables user to pay toll with drive-through convenience.

It is a battery-operated electronic device that receives and transmits the information between the Touch ‘n Go card and the tolling system at toll plaza using infrared as its communication medium.

2. When I can purchase the SmartTAG?


SmartTAG can be purchased effective 15 July 2009.

3.

What is the price of a unit of SmartTAG?
The SmartTAG will be sold at RM130 per unit inclusive of FREE Touch ‘n Go
card with RM10 reload value.

4.

Where can I purchase the SmartTAG?


Customers can purchase the SmartTAG at Touch ‘n Go Hubs located at Faber Towers and KL Sentral. Alternatively, customers can also purchase SmartTAG at all Customer Service Centre located at PLUS Highways.

5.

Is this Smart TAG model has a LCD screen?
Yes. This Smart TAG model has a LCD screen.

6. What are the benefits of using Smart TAG?


Eco friendly - The use of infrared is safer to our health as compared to microwave technology. It also does not cause interference to the communication frequency.

Fast Transaction Time – vehicles using SmartTAG lanes doubles the speed of normal Touch ‘n Go lanes.

Value for money – time is money. Customers can breeze through the toll plaza without having to wait in queue. There is also less wear and tear on your vehicle’s tyres, brakes and power window.

Flexibility – Customers can enter using SmartTAG lane and later exits using Touch ‘n Go lane and vice versa.

sumber : http://www.touchngo.com.my/WhatSTAG_FAQ.html
http://www.jayceooi.com/wp-content/uploads/2008/09/smarttag_02.jpg
http://2.bp.blogspot.com/_CCt2HgK3zuo/SST4GeUWNbI/AAAAAAAAFno/WzUe2Xs2RTY/s400/touchngo.JPG

Friday, August 7, 2009

KECEDERAAN DALAM SUKAN

SILA LIHAT WEB SITE INI

http://www.rugbyrescue.com/

ASTRO CHANNEL 811, 812, 813, 814, 815 SUKAN

ISNIN

berita sedih utk peminat sukan. astro akan menaikan kos langganan utk saluran sukan. kira -kira naik RM 12.

aku sedih ..........!!!!!!!!!

dahlah aku tengok sukan ragbi aje.... sbb bola x meriah hahahha.... (cikgu naim jgn marah ).

811 - bola
812 - bola
813 - bola
814 - ragbi, bola, golf
815 - golf

bola..bola...bola...

kalau ada pun sekali -sekala... tu pun kat 814. sukan paling dibenci golf sbb masa aku main ragbi dulu adalah mamat - mamat golf konon-konon tranning kat padang ragbi... suka-suka hati aje. kalaulah kena kepala aku dulu ...mmg ada yang makan bola golf....

jadi setelah dipikirkan... buat apelah membazir pada yang tak perlu....

guna online ..... tukar saluran yang ada. kena cas rm 10. ambik kartun dgn history...
total = rm 49.

Saturday, August 1, 2009

RUGBY THE BEST SPORT EVER

 
Posted by Picasa


JOHAN RAGBI 10 SEBELAH SEMPENA BULAN KECERGASAN

YELLOW BEAST

LAPORAN PERLAWANAN RAGBI 10 SEBELAH SEMPENA BULAN KECERGASAN



JADUAL PERLAWANAN RAGBI SEMPENA BULAN KECERGASAN SMKTPG 2009

HARI: KHAMIS

MASA : 4.00 PTG – 5.30 PTG

x

Red Dragon

Green Hornet

Yellow Beast

Blue Wave

Red Dragon

x

0 - 5

0 - 5

0 -12

Green Hornet

5 - 0

x

0 - 5

0 - 7

Yellow Beast

5 - 0

5 - 0

x

7 - 7

Blue Wave

12 - 0

7 - 0

7 - 7

x

PERLAWANAN RAGBI 10 BERPASUKAN

TEMPOH PERLAWANAN: 10 MINIT

REHAT DI ANTARA PERLAWANAN : 10 MINIT

MATA:

· MENANG – 3

· SERI – 1

· KALAH – 0

TEMPAT 1 DAN 2 AKAN BERMAIN UNTUK CUP.

TEMPAT 3 DAN 4 AKAN BERMAIN UNTUK PLATE.

1. R VS G 4.00 PTG 0 - 5

2. Y VS B 4.10 PTG 7 - 7

3. R VS Y 4.30 PTG 0 - 5

4. G VS B 4.40 PTG 0 - 7

5. Y VS G 5.00 PTG 5 - 0

6. R VS B 5.10 PTG 0 - 12

KUMPULAN

LWN 1

LWN 2

LWN 3

JUM.MATA

KEDUDUKAN

Red Dragon

0

0

0

0

4

Green Hornet

3

0

0

3

3

Yellow Beast

1

3

3

7

2

Blue Wave

1

3

3

7

1

HARI : JUMAAT

MASA : 4.30 PTG – 5.30 PTG

TEMPOH PERLAWANAN: 15 MINIT (7MINIT MAIN 1 MINIT REHAT)

1. Green Hornet VS Red Dragon 4.30 PTG

2. Blue Wave VS Yellow Beast 4.45 PTG

3. TPG ALL STAR VS TPG OLD BOYS 5.00 PTG

PERLAWANAN

KEPUTUSAN

GREEN HORNET VS

RED DRAGON

22 - 0

BLUE WAVE VS YELLOW BEAST

0 - 5

TPG ALL STAR VS TPG OLD BOYS

0 - 19

CUP

JOHAN - YELLOW BEAST

NAIB JOHAN - BLUE WAVE

PLATE

JOHAN - GREEN HORNET

NAIB JOHAN - RED DRAGON

ACARA KHAS

JOHAN - TPG OLD BOYS


TAHNIAH UNTUK SEMUA PASUKAN KERANA DAPAT BEKERJASAMA DAN MEMBERIKAN PERLAWANAN YANG HEBAT. TIRAI PERLAWANAN DITUNDA UNTUK PERLAWANAN YANG AKAN DATANG.



Thursday, July 30, 2009

some of faces

tenaga pengajar dan juga fesi ...pn hjh noraini azis... pn hjh saadah

Posted by Picasa

some of faces 2

sambil tidur...ilham akan turun berduyun-duyun. betul ke?
tumpuan + mengantuk + penat = usaha berterusan
tumpuan + borak-borak = hilang tumpuan
tumpuan + faham + latihan + tawakal + doa mak ayah = AAAAAAAAA dlm PMR 2009
Posted by Picasa

Teknik Menjawab PMR Mathematik 2009

some of the faces
mintak nafas.....mintak nyawa
set induksi dan mind set.
Posted by Picasa

main tikus mondok

melambangkan kerjasama ...
bila ada masalah cari jalan keluar
bila kawan bermasalah... tolong kawan utk menyelesaikan masalah
mohsin : weh....cepatlah selesaikan masalah nie.....
deliq : nak tunggu aku jugak baru nak selesai masalah.
Posted by Picasa

Line out yang kontroversi

perbincangan ilmiah antara 2 seteru semasa pertandingan.
not straight ref...... (again.... line out)
up .. up ... and away......
lapan kali aku baling dah nie.....
Posted by Picasa