anak ku

Wednesday, September 9, 2009

BERITA GEMPAR......ADA BONUS RAYA...YEAH.yeah...!!!!..YEAH...


Cuepacs setuju bantuan khas, kecewa tiada bonus


KUALA LUMPUR: Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berterima kasih kepada kerajaan atas pemberian bantuan khas kewangan RM500 kepada penjawat awam kumpulan sokongan seperti yang diumumkan hari ini.

"Kami berterima kasih kepada kerajaan atas pemberian itu tetapi kami juga kecewa kerana menjangkakan sebulan bonus kepada semua penjawat awam," kata Setiausaha Agungnya, Ahmad Shah Mohd Zin, ketika dihubungi.

Beliau berharap, kerajaan akan menggantikannya dengan bonus yang lebih tinggi tahun depan.

Kira-kira 860,000 penjawat awam akan menerima bayaran khas kewangan itu yang akan dibuat sebanyak dua kali iaitu RM250 dibayar sebelum Aidilfitri manakala bakinya pada Disember.

Dalam satu kenyataan, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengumumkan pemberian khas itu yang dibuat selepas mengambil kira kebajikan penjawat awam dalam kumpulan itu terutama bagi meringankan beban kos persediaan musim perayaan dan persekolahan akhir tahun ini.

Implikasi kewangan kepada kerajaan bagi bayaran itu adalah sebanyak RM430 juta. - Bernama

KEPADA : RAKAN-RAKAN GRED 41 KE ATAS

bersyukur kepada yang ada . teruskan amalan berjimat cermat dan juga kerja-kerja separuh masa SEPERTI jual kuih raya, insuran, buka gerai bazar ramadan, juruaudit dalaman, pomen kereta, jurujual kereta, menjaga ujian muzik, guru-guru tiusyen luar, jurujual kapal selam(komisennya 380juta), dll.

diharap semua rakan bersabar utk menanti masa yang sesuai utk kita membalas jasa-jasa baik kerajaan yang memberikan bonus. Ingat.... bonus adalah insentif bukan kewajipan. seperti 2007 , kita perlu mengenang tahun ini sebagai tahun berjimat cermat.

teruskan amalan berterawikh utk 10 malam terakhir ramadan (malam lailatul qadar) dan bonusnya diberikan semasa diakhirat nanti. isyallah.

يرجى اعطاء سعادتكم للعامل مكافأة كل سنة

SUMBER: BERITA HARIAN

http://cdn.wn.com/o25/ph//2009/01/04/850fdaafe82e1f7f141fae67184a27a3-grande.jpg

No comments: