anak ku

Sunday, October 26, 2008

MENU AIR BANDUNG SMKTPG

sedap x???? tgk sedapkan... bagi yg puasa... kena print gambar nie...
Ini adalah contoh air sirap bandung yang akan disajikan pada hari jamuan raya SMKTPG. Nampak sedap x???? kenapa ada buih....???? sbb ada ais krim soda???? boleh ke dicampur kat bandung... boleh.... korang minum ramai2 aku tgk dulu...dah habis setong... baru aku minum... boleh x mcm tu???? resipi yg aku dpt... aku rasa utk 1 jug aje... nnt aku buat kira2 utk 600 kali punya minum.... cincau tu... aku kisar... takut sangkut kat paip air... apamacam??? air bandung SMKTPG ... ok ke????


Sirap Bandung Asli
Kiriman: Nur!
Hits: 101 Rating: 0.00 Review: 0
Bahan-Bahan:
1.5 liter ais krim soda
½ tin susu sejat
100 ml sirap merah (pandan atau ros)
½ sudu teh esen vanilla
secubit garam
½ jug air batu

Cara:
1. Masukkan kesemua bahan kecuali ais krim soda ke dalam jag;
2. Kacau sehingga larutan susu dan sirap sebati dan berbuih (kira-kira 10 minit, ini penting bagi megelakkan sirap bandung 'pecah'atau separate apabila dihidang nanti);
3. Tuangkan ais krim soda perlahan-lahan sambil terus mengacau;
4.Keluarkan buih yang terhasil dan buangkan;
5. Sedia untuk dihidangkan


Cadangan Hidangan:
Boleh dihidangkan dengan biji selasih atau parutan cincau jika suka

http://resepi.mesra.net/Detailed/4358.shtml

2 comments:

Anonymous said...

sbg sebahagian AJK minuman...cikgushela setuju dgn menu air bandung spesel TPG.. :)

cikgu yassir said...

x jadi dlm resepi je sedap... byk kajian kena buat...